寫作之因


Thursday, January 14, 2016

20160114 送中國一程


美國加息造就美元愈來愈強勢,愈來愈多新興市場貨幣頂唔住美元偏強,如上年阿根廷取消外匯管制,阿塞拜疆馬同美元脫鈎,俄羅斯甲見油價暴跌用外匯儲備頂盧布跌價,但發覺唔對路任由佢貶值,各國先後兌美元大幅貶值,講緊有4成到一半。

同時中國人仔都不斷貶值,返到2009年的水位,有傻佬講兌價跌1%,出口升2%,http://www.mpfinance.com/htm/finance/20160113/columnist/en81_en81.htm
寫既人都白痴,點解? 巴西2013年到今日貶值100%,但經濟就好似佢係世界杯表現咁一沉不起。

以今時今日的中國,已經不是政治經濟的問題,亦都唔係開下水喉就可以了事,而係面對美元強勢,國內資本不斷流出,而同時國內消費無增長,再加上對外貿易不見有起息,所有資本陰下陰下咁跌,整個中國就不再可以行過去20年行之有效的「上壓右疏」,當中國佬發現佢地放係發展經濟既精力得唔到昔日輝煌的成果,好快中國又會係管治上出現問題。

去到今日,大陸人自己都唔buy中國先係個大問題,13億人口既需要係非常大,除左美國市場可以相比,根本無一個國家有咁大內需,最衰就係內地人國產野唔買,寧願買外國野(食物、日常用品仲有我果行保險),有錢既人仲不斷用方法將資本轉移到國外,咁既破局都唔知頂到幾時。

去到今日道指由18000去到16500,會不會插一插就再打返上呢,可以留意近年美國公司發債回購自己公司發行股票,股價企硬返,但代表佢地唔想比人趁低價惡意收購,上升空間無咩。

經濟就係我地拎住張$20去斬$20燒味,叉燒佬又去買$20菜心,菜心婆又去用20蚊係超市買公仔面,張廿蚊已轉咗三次手,愈轉手轉得快,經濟愈見繁榮。

但係今日全世界都發現需求無一個大增長,不見有新野買同用,需求被人玩到又乾又殘,只係度用透支未來(分期、借貸)、玩浪費(年年出下新款),咁樣推唔到經濟

當美國要用財技向世界輸出美元(QE),佢一樣可用財投收返哂美元(加息、出口平價石油),咁樣佢安然可以係世界上獨佔鰲頭,做一哥。