寫作之因


Friday, July 12, 2013

20130712 財策過程的對話(一)

PACO : 講到依到,你想做幾大額人壽?
客人 : 係唔係話依個xx(4年年薪)
PACO:依個要問自己,客觀立場唔代表你,用年薪去計只係好理性optimistic咁幫助你諗,最重要你感覺係點?
客人:我覺得可以再少d,不如xx(2年年薪)啦,一個月大約幾多錢?
PACO:等等(按按ipad),係3%你月薪,但依個數夠唔夠照顧你屋企人到你預期既時間?
客人:我諗應該都夠,都有成xx萬啦。
PACO:不如換下一個問法,假設你有一日比車車死左,好唔好彩真係救唔返,如果你係你丫媽,你會向個司機追討幾多錢作為賠償?
客人諗左一陣,我又望住佢
客人:100萬,都唔應該太多。
PACO:咁我想問少d得唔得?
客人:唔得我條命點會係咁賤呀?
PACO:好,咁我fix左amount 係100萬,之後再諗儲蓄成分佔幾大,咁會唔會易明d?
有時一個人第一次要買份人壽,除左考慮好客觀睇家人的需要,個人對家人的情感同自我價值先至是決定因素


PACO : 唔知你返屋企之後諗成點? 有無咩新idea?
客人:我問左其他fd,佢地供緊既plan係四百蚊,點解我個係六舊水
PACO:清唔清楚佢地既plan內容?
客人:都係人壽危疾醫療,係咪佢地平d,你係咪呃我: P
PACO:明白哂,如果我要昆,仲要明知你會搵人比較,都仲叫你返屋企諗,你覺得我係咪傻。個銀碼分別,我打個比喻,你幻想你同佢都係供張buffet禮券,不過你依家係有更好條件,你拎住既buffet禮券如果真係無機會食,可以比返原價再加利息比返你,而你個fd買左之後無論有無機會食,佢一分一毫都唔會拎得返錢,咁你係咪著數好多?
客人:又係,但好似好貴。
PACO:如果你依家入銀行入錢,入一百蚊同五百蚊邊個叫貴D?
客人:唔會咁叫。
人住住害怕做錯決定,怕做左蝕底的事,所以比較是好合理,搬數字解答的確有用但難以消化,因為客人需要的是聽得明的語言,而不是一個令自己顯得蠢的意見。

PACO:你睇完個比較table,會唔會幫到你多d?
客人:都知公司大,但我仲想睇下其他公司,唔係我都唔會如係你度買基金。

PACO:通常有野唔確定我都明,但我都提多點睇你buy buy,會唔會依個世界有一間保險公司以本傷人? 應該唔會,因為佢長遠一定倒閉收場,如果一個產品太進取,市場係會受落,但佢個pool會好易流走哂d錢,對pool既其他人同公司都好蝕底。再者世上如果真係有個無敵product,市場一定傾斜左去一邊,但事實係個market各佔一方,但大公司因為pool size大而有著數,例如分紅會比較穩定同多,保障coverage會比較進取,所以我先會入間比較大既公司,因為我都唔會想搵間細野買重要既野啦。
客人:咁又係,但唔知有無再正d,想聽多d。
PACO:你又岩,市場有十間公司,最好就係聽哂佢地講一次,你日日都花時間去見佢地,可能你到時仲熟過我,因為我都無可能知哂所有公司既所有plan,但我怕你無咁多時間,而且市場永遠都愈出愈正,除非你經常upgrade去最新,好似買電話追新款咁,再唔係你唔買等你知道幾時有事前先買就真係最正,但係做risk  management就係唔知佢幾時有野發生。

都係三樣野要諗,1. 公司得唔得? 2. 計劃岩唔岩 3. 我同你夾唔夾
客人:咁我又真係要買,好啦就依個。
客人有時會有一些期望,我習慣用
不合理的假設去給予客人知道自己的期望是不合理,勇氣是需要,但需要一些智慧。